თარიღი

8 მაი 2022

მისამართი

კარგარეთელის 6

გალერეა

ხელოვნების სასახლე

დროები

18:30

ჯონ რ პეპერი

"იტალიის ფრაგმენტები 1970-2010"

ასოცირებული კურატორი - ტატიანა ფოკინა, კურატორი - რობერტა სამერარო

საერთაშორისო იტალიელი ფოტოგრაფის, ჯონ რენდოლფ პეპერისიტალიის ფრაგმენტები 1970-2010“ მისი პირველი პერსონალური გამოფენაა საქართველოში. პეპერი იღებს მხოლოდ ანალოგური შავ-თეთრ, Ilford HP5 ფირით, 400asa, 35 მმ ობიექტივით და ბეჭდავს ბარიტის ქაღალდზე. „იტალიის ფრაგმენტებიარის 1970-2011 წლებში გადაღებული ფოტოების კრებული რომში, სიცილიასა და სამხრეთ იტალიის სხვა რაიონებში გადაღებული სერიებიდან. პეპერმა, რომელიც გაიზარდა რომშიდოლჩე ვიტაში, მხატვარი მშობლების ოჯახში. 12 წლის ასაკში დაიწყო გადაღება პენტაქსის კამერით და 35 მმ ლინზებით. უგო მულასის შეგირდობით, მან სწრაფად ისწავლა რომის ქუჩებში დღედაღამ ხეტიალი ('ROME 1969 AN HOMMAGE TO ITALIAN NEO-REALISM') და არასოდეს გაჩერებულა. 2010 წელს პეპერი დაბრუნდა რომში, რათა შეესწავლა მშობლიური ქალაქი და ენახა, რა შეიცვალა და რა დარჩა იგივე (SANS PAPIER). პეპერმა გამოსცა ოთხი წიგნი. მისი ნამუშევრები რეგულარულად გამოიფინება მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხეში (იტალია, აშშ, ევროპა, ასევე ახლო აღმოსავლეთში, სპარსეთის ყურის რეგიონში და რუსეთში). თავისი სერიით დასახლებული უდაბნოები პეპერი იყო ერთ-ერთი პირველი იტალიელი ფოტოგრაფი, რომელმაც რევოლუციის შემდეგ გამოფინა თეირანში და რამდენიმე კვირის შემდეგ ერთდროულად აჩვენა იგივე ნამუშევარები ისრაელში. 

იტალიის ფრაგმენტები 1970-2010 შედგება 40 ამაღელვებელი ფოტოსგან, რომლებშიც პეპერმა გადაიღო ადამიანები, რომლებიც შემთხვევით შეხვდა იტალიაში მოგზაურობისას. პეპერი არის დამკვირვებელი, რომელიც შორიდან ასახავს ადამიანის ცხოვრებას მის ყველაზე არსებით ფორმებში, რომელიც მოწყვეტილია კულტურული ან დროითი სპეციფიკისგან. ის არის ქუჩის ფოტოგრაფების კლუბის წევრი, რომელიც მუდამ არის შეიარაღებული 35 მმ კამერით და ელოდება სიტუაციების სპონტანურად წარმოჩენას. კლასიკური ტრადიციების ერთგული, ის ქმნის კადრებს, რომლებიც სინამდვილეს ასახავს და სამყაროს იმგვარი ხედვით გამოირჩევა, რომელშიც რეალიზმი ეწინააღმდეგება კვაზი-იდუმალ ზღაპარს, ფიზიკური დაკვირვება ფსიქიკურ გამოცხადებას. მისი ფოტოგრაფიის ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეული ასპექტია ის გზა, რომში ის უარყოფ დროს, რაც შეიძლება ეწინააღმდეგებოდეს ფოტოგრაფიის ბუნებას. როგორც კურატორმა, ხელოვნებათმცოდნე რობერტა სემერარომ აღნიშნა: პეპერის ფოტოები მარადიულია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ძნელია ზუსტი დროითი კონოტაციის მინიჭება მათთვის, თუ როდის არის ისინი გადაღებული. ნამცხვარს ჩაიში ასველებს გედივით, რაც მასში ბავშვობის ასოციაციას იწვევს — როგორ მიირთმევდა ბავშვობაში მათ კვირა დღეს, წირვაზე წასვლის წინ. ასე რომ, პეპერი იმეორებს მის დაკარგულ დროს თავის ფოტოებში.